လူ႔သမိုင္းဆရာတို႔၏ အဆိုအရ လူသည္ ေၿခသလုံးအိမ္တိုင္ဘဝမွ တၿဖည္းၿဖည္းခ်င္း ယဥ္ေက်းလာၿပီး အစုအသင္းႏွင္႔ ေနတတ္လာသူမ်ားၿဖစ္သည္ဟု သိရ၏။ မည္သို႔ပင္ၿဖစ္ေစ လူသည္ ေႀကာက္တတ္မွုႏွင္႔ ရလိုမွု သေဘာတရား မ်ားၿဖင္႔ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ သဏၭာန္တစ္ခုသာၿဖစ္ေႀကာင္း ထင္ရွား၏။
လူ႔ေလာကႀကီးတြင္လည္း ေႀကာက္စရာ အေၿမာက္အမ်ား ရွိသည္႔နည္းတူ ရယူခ်င္စရာမ်ားႏွင္႔လည္း ၿပည္႔ႏွက္လ်က္ ရွိေနပါသည္။ ဒီေရတက္ၿခင္း၊ မီးႀကီးေလာင္ၿခင္း၊ ေလမုန္တိုင္းက်ၿခင္း၊ စေသာ ႀသကာသေလာက၏ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ား၊ ေၿမြေဘး၊ သစ္၊ က်ား၊ ဆင္ရိုင္းေဘး၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူေဘး စေသာ သတၱဝါ ေလာက၏ ရန္ၿပဳမွုမ်ားႏွင္႔ နာဖ်ား မက်န္းမမာ၊ အုိနာေသရ ေဘးဒုကၡမ်ား၏ ႏွိပ္စက္ကလူၿပဳမူကို လူသားသည္ အလူးအလဲ ခံေနရသည္သာ ၿဖစ္၏။ ဤသို႔ေသာ ဘဝဒုကၡ အႏၱရာယ္မ်ား၏ လွု႔႔ံေဆာ္ဖန္တီးမွုေႀကာင္႔ လူသားသည္ ေႀကာက္တတ္လာ၏။ ထုိေဘးဆိုး၊ ဒုကၡဆိုးတို႔မွ ကင္းၿငိမ္းမွုကို လိုလားႀကသည္။ ကိုးကြယ္ရာကို ရွာေဖြလာႀကသည္။
ဤအခ်က္ႏွင္႔ ပတ္သက္၍-----
ဗဟုံ ေဝ သရဏံ ယႏၱိ၊ ပဗၺတာနိ ဝနာနိ စ။
အာရာမရုကၡေစတ်ာနိ၊ မႏုႆာ ဘယတဇၨိတာ။
“ေဘးရန္ အႏၱရာယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို စိုးရြ႔႔ံထိတ္လန္႔ေနႀကကုန္ေသာ လူတုိ႔သည္ ေတာင္တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ေတာတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ အာရာမ္တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ အဓိကရသစ္ပင္ စေသာ ကိုးကြယ္ရာတို႔ကို လည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ ႀကကုန္၏” ဟု ၿမတ္ဗုဒၶ ေဟာႀကားခဲ႔၏။
ပင္လယ္သမုဒၵရာတို႔၌ အသက္ေမြးမွု ၿပဳႀကသူတို႔သည္ သမုဒၵရာေစာင္႔နတ္မ်ားကို ကိုးစားႀကသည္႔ နည္းတူ ေတာရပ္ေဒသ၌ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ႀကသူ တို႔လည္း ေတာေတာင္ဥယ်ာဥ္ စသည္တို႔ကို ပူေဇာ္ပသႀကသည္။ ထို႔ၿပင္ ေကာက္ပင္စုိက္ပ်ဳိး ေအာင္ၿမင္လိုမွု အတြက္ မိုးနတ္ စသည္တို႔ကို ပ-သ ႀက၏။ သားဆုပန္ရန္ ေတာစိုးသစ္ပင္ႀကီးမ်ား၌ ရွိမည္ထင္ေသာ နတ္တို႔ကို တင္ေၿမွာက္ႀကသည္။
ဤသည္တို႔မွာ ထိုစဥ္က ကမၻာ႔လူသား အားလံုးလိုလိုႏွင္႔ သက္ဆိုင္ေသာ ကိုးကြယ္မွုမ်ားၿဖစ္သည္။ ကိုးကြယ္မွု အစ၊ ကိုးကြယ္မွု၏ အဓိပၸါယ္ဟု ေဖာ္ၿပအပ္ပါသည္။